Fyysinen hyvinvointi

Pidä yllä liikuntamotivaatiota myös päivien pimentyessä

Alkusyksystä kuntosalit ja ryhmäliikuntatunnit ovat täynnä energisiä harrastuksen aloittaneita ihmisiä. Joukko kuitenkin harvenee samaan tahtiin iltojen pimentymisen kanssa.

Miten pidät yllä liikuntamotivaatiota?

Muista miksi liikut. Mikä olikaan tavoitteesi? Muistuta itseäsi siitä.

Muistele hyvää oloa, joka liikunnan jälkeen tulee. Keskity tähän hyvään oloon jo ennen liikuntasuoritusta.

Tee siitä helppoa! Laita kaikki välineet valmiiksi, jotta ne on helppo ottaa esille.

Merkitse liikuntakertasi kalenteriin. Älä luista siitä tai keksi verukkeita.

Tee liikuntasuunnitelma ja pidä siitä kiinni. Vedä rastit liikkumiskerran yli, kun se on tehty. Palkitse itsesi viikosta, jolloin sait kaikki kerrat suoritettua.

Sovi liikkumisesta kaverin kanssa. On kurjaa perua sovittuja asioita.

Pieni sade ei oikeasti haittaa ulkoliikuntaa, sisäliikunnasta puhumattakaan.

Jos mahdollista, liiku aamupäivällä. Tahdonvoima hupenee päivän mittaan…niin ihmeelliseltä kuin se kuulostaakin.

Osta askelmittari/hyvinvointimittari. Tähtää 10 000 askeleen päivässä. Tämä on perusliikuntaa mutta muista, että tarvitset myös lihaskuntoa ylläpitävää liikuntaa.

Palkkaa valmentaja. Jos kustannukset mietityttävät, kannattaa pohtia minkä arvoinen terveytesi sinulle on. https://movedum.fi/palvelupaketit/, https://movedum.fi/contact/

Liikuntamotivaatio lähtee sinusta:

aseta tavoite, työskentele sitä kohti ja palkitse itsesi, kun tavoite on täyttynyt.

Lataa ilmainen Saavuta tavoitteesi-työkirja. Sen avulla asetat ja saavutat vaikkapa liikuntaan liittyvät tavoitteesi ja lisäät hyvinvointiasi!

Liittymällä postituslistalleni, saat ilmaisen työkirjan sähköpositiisi. Tarkastathan myös, ettei viesti ole joutunut roskapostikansioon tai sosiaalisen median kansioon.
Listalla ollessasi saat muutaman kerran kuussa minulta postia: tekstejä, vinkkejä, tarjouksia. Voit milloin tahansa poistua listalta klikkaamalla sähköpostin alaosasta unsubscribe-linkkiä.

Processing…
Success! You're on the list.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s