Fyysinen hyvinvointi, Verkkovalmennus

Vahva keho

Olen nyt treenannut lihaskuntoa vapusta asti. Aluksi ihan varovasti ja vähän. Nyt jo kovempaa. Ihmettelet varmaan, että miten niin vapusta…personal trainer?

No, kärsin kolme vuotta erittäin hankalista terveysongelmista, jotka sallivat minun lopulta ainoastaan kävellä eikä aina sitäkään. Viimeisen vuoden näistä kolmesta kipuvuodestani kävelin, sitä ennen liikuin tajuamatta että liikkuminen sai minut todella kipeäksi ja huonoon jamaan. Välilevyn pullistumia ja ykkösnikaman liikahtaminen paikaltaan. Jee. Ei ihme, että liikunta sai minut voimaan huonosti. Vedin zumbaa ja muita ryhmäliikuntatunteja, ohjasin salilla ja olin aina jälkikäteen monta päivää hurjassa migreenissä. Ei näin toki ole aina ollut. Vaiva hiipi hiljalleen ja pahentui sitten sietämättömäksi.

Nyt olen fysiatrin ja fysioterapeutin ansiosta kuitenkin tässä. Suurkiitos siis Tampereen fysiatripalvelulle. Pystyn jälleen treenaamaan ja olen saanut herätettyä uinuvia ja unohtuneita lihaksia.

Tuntuu niin hyvältä saada voimaa kehoon takaisin. Ihan kuin myös koko kehonhallinta jotenkin muuttuisi, ja niinhän se varmasti on muuttunutkin. Nyt pystyn ja osaan myös tukea heikkoa nikamaa lihasten ja oikeanlaisten liikeratojen avulla. Syksyllä aion uskaltautua tanssitreeneihin. Rakastan tanssimista.

Haluankin sanoa sinulle (erityisesti jos olet keski-ikäinen nainen mutta myös ihan kaikille muille)…

Kiinnitä huomiota lihaskuntoon.

Treenaa lihaksia joko kotona, ryhmäliikunnassa tai salilla monta kertaa viikossa.

Itselleni hyvä tahti on noin 3 kertaa viikossa. Jonain kertoina käyn läpi koko kehon, välillä keskityn enemmän tiettyyn osaan kehoa mutta selkälihaksia tai niskan hallintaa en unohda millään kerralla. Ryhmäliikunnan ohjaajana tiedän, että me naiset harrastamme erityisesti aerobista liikuntaa. Jumpassa mennään ristiaskelta ja v-askelta kymmeniä minuutteja. Lihaskunto tehdään usein kevyesti lihaskestävyyttä painottaen. Haluan rohkaista sinua: Ota isommat painot. Lataa kunnolla. Et muutu lihaskimpuksi vaan saat voimaa, kehonhallintaa ja kiinteydyt.

Netistä löytyy paljon lihaskunto-ohjelmia. Täältä minunkin sivuiltani löydät muutamia. Jaan treenejäni myös instagram storeissa.

Jos haluat valmennusta tai ohjelmaa, otathan yhteyttä. Valmennus onnistuu myös etänä. 

Tänään salilla käytin treenissä 8kg palloa.

Olet vastuussa kehostasi.

Kohtele sitä hyvin ja lempeästi arvostaen! 

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s